vrijdag 1 februari 2008

80e stoet

Zondag is het weer zover. Dan trekt in Aalst al voor de 80e keer de carnavalstoet door de straten. Vorig jaar kon ik er niet bij zijn wegens een hardnekkige griep, maar dit jaar ga ik zeker kijken.
De carnavalgroepen hebben in elk geval stof genoeg om inspiratie uit te halen. De nationale en lokale politiek hebben hun dit jaar van hun beste kant laten zien, met wereldprimeurs van formaat. Denk maar aan de vorming van de regering, de onenigheid in de meerderheid van het stadsbestuur, ... kortom, genoeg materie om 10 stoeten mee te vullen.

Zelfs de carnavalaffiche is heel omstreden dit jaar. Alle inzendingen werden gewoonweg genegeerd, en de opdracht werd aan één enkel persoon toegewezen. Het resultaat werd trouwens ook niet door iedereen gesmaakt, en kritiek bleef dan ook niet uit. Slechts een kleine minderheid kan zich vinden in het ontwerp.

Vandaag ga ik mijn kostuum passen. Hier en daar zal er nog wat moeten versteld worden, maar maandag is het zeker klaar, zodat we er eens goed kunnen invliegen. Wat het zal worden verklap ik nog niet. Foto's van het resultaat volgen zeker ... maar na carnaval.

1 reacties:

Unknown zei

Maandag??? Ik vlieg er zondag al in zenne!