maandag 11 februari 2008

Moderne folterkamer

Tijdens de week had ik het ongeluk om een stuk van mijn tand te bijten. Tand in twee delen dus, en snel een afspraak gemaakt met mijn tandarts.

Vrijdagmiddag, klokslag 12 uur mocht ik mij dan gaan aanbieden. Tandartsen kom ik liever niet tegen tijdens hun diensturen, en ik haalde mij de tangen, priemen, en andere marteltuigen, waar ze zo graag vol overgave je halve mond mee bewerken, al voor de geest.

Wat ik gevreesd had bleek dus waar te zijn, het resterende stuk tand moest eruit. Maar gelukkig zou mijn tandarts een slechte beul geweest zijn, want ik heb er helemaal niets van gevoeld. Terwijl hij op zijn gemak mijn tand aan het uitsleuren was, kon ik rustig naar Jim-TV kijken op het TV-scherm dat boven de pijnbank ... euh ... tandartsstoel (of hoe noemt dat ding ook) was geïnstalleerd. En dat zorgt er sowieso voor dat je aandacht wat afgeleid wordt.

Dus, opdracht volbracht, maar ik zal nog eens moeten teruggaan, want er moeten er spijtig genoeg nog enkele uit, en daar gaan ze dan allemaal nieuwe in de plaats voor zetten. Lap, maar ja, een mens moet afzien om er goed uit te zien zeker?

0 reacties: