vrijdag 25 januari 2008

Stardust

Het was lang geleden dat ik nog eens een goede fantasyfilm heb gezien. Na het succes van Lord of the Rings zijn er nog wel enkele projecten op de kar gesprongen, maar geen enkele haalde het niveau van de trilogie. De Harry Potter-films zijn nog wat het beste dat we tot nu te zien kregen. Echter, er is beterschap. Meer nog, er is wederom een supergoeie fantasyfilm in ons midden, genaamd Stardust.
Ik had er mij eigenlijk niet echt iets bij voorgesteld, maar na 5 minuten kijken liet het verhaal mij niet meer los. De film heeft een zeer sterke cast, met enkele bekende namen zoals Robert De Niro als een soort van piraat, en Michelle Pfeiffer, die als één van de boosaardige heksen de pannen van het dak speelt.
Ik ga niet te veel van het verhaal verklappen, maar de sfeer, suspense, verhaallijn, ijzersterke cast, en de goed gedoseerde humor garanderen een dikke twee uur topamusement van de bovenste plank. Naar mijn mening mocht hij gerust 2 uur langer duren. Voor al wie iets of wat van fantasy houdt, is deze film een verplichte aankoop. En ook niet het minste voor Michelle Pfeiffer, want zij is, ondanks haar leeftijd, nog altijd superhot ! Een regelrechte aanrader dus.

2 reacties:

Erik zei

"De Harry Potter-films zijn nog wat het beste dat we tot nu te zien kregen."

En dat zegt iets natuurlijk ;).
Bij het zien van de trailers van zowel Stardust als The Golden Compass, neeg ik eigenlijk al meer naar Stardust, ondanks dat de knapste vrouw ter wereld, Nicole Kidman, in de andere film meespeelt. The Golden Compass was op zich oorspronkelijk een soort anti-Narnia, bedoeld om God en de Kerk uit de geest van kinderen te houden. De film schijnt echter al te anti-christelijke verwijzingen te vermijden (integenstelling tot het boek), mede door het einde een stuk in te korten. Een geladen film dus, maar afgezwakt om niet teveel van het doelpubliek tegen de schenen te schoppen.
Stardust heeft die geladenheid echter niet, en zal wellicht dus op een ander en meer relaxter niveau te genieten zijn. Merci voor de bespreking, ik zal hem zeker ook bekijken!

Erik
http://eirikur9.wordpress.com/

Judge Fredd zei

Ik kan niet vergelijken met The Golden Compass, maar wel met Narnia. En als ik ze naast elkaar leg, kan ik alleen maar zeggen dat Stardust er met kop en schouders bovenuit steekt. Narnia komt bij wijze van spreken nog niet tot aan de enkels van Stardust.
En van de trailers die ik al gezien heb van The Golden Compass, betwijfel ik sterk dat die het niveau van Stardust kan halen.