maandag 21 januari 2008

Maximale staking

Een mens besteld dan eens een nieuwe wagen, en dan gaan ze daar in 'de Limburg' prompt in staking. Eerst was het de beurt aan enkele toeleveringsbedrijven voor Ford Genk, en nu is het de beurt aan de fabriek van Ford zelf. Er zou echter al een akkoord zijn met de directie. Hopelijk gaan ze daar snel terug aan het werk.

Ik begin zo stilaan sterk te twijfelen aan al die vakbonden en hun wilde stakingen. Zijn het geen stakende spoorarbeiders die mij op regelmatige tijdstippen een ware kalvarietocht naar het werk, en weer terug cadeau doen, dan zal het wel ergens anders zijn waar er ontevreden werknemers het werk weigeren. Penitentiaire beambten, veiligheidspersoneel op de luchthaven, of arbeiders en/of bedienden in één of ander klein bedrijf, ... noem het maar op, je leest elke dag wel in de krant dat ze ergens aan het staken zijn. En altijd treffen ze de burger, direct of indirect. Je moet het maar meemaken als je eindelijk, na lang sparen, die droomreis kan maken, en je bij je aankomst op de luchthaven merkt dat je vlucht afgelast is omdat er een tiental ontevreden werknemers die dag geen zin had om wat te werken, en dus voor de verandering eens gingen staken.

Al die wilde stakingen doen onze economie geen goed, en de stakers delven op termijn hun eigen graf. Ik denk ook eens ga beginnen staken door het niet langer betalen van mijn vakbondsbijdrage. Weg met die vakbonden, hun onrealistische eisen, en ... hun leden!

1 reacties:

Unknown zei

Moest ik van u zijn, zou ik het aantal zetels in de wagen toch twee keer tellen vooraleer hem mee naar huis te nemen ;-)