dinsdag 25 maart 2008

Nightwish @ Lotto Arena

Op zondag 23 maart, meer bepaald op paasdag was Nightwish van de partij in een uitverkochte Antwerpse Lotto Arena, en uiteraard was ondergetekende daar ook.
Goed op tijd voor Pain, die het voorprogramma verzorgden, kwamen Jo en ikzelf aan in Antwerpen. Het was ijzig koud, maar eenmaal binnen was het aangenaam warm.
We hadden ons goed gepositioneerd, op een kleine 10 meter van het podium.
Pain was een waardige opwarmer, en al snel zat de sfeer er bij de ongeveer 7500 aanwezige toeschouwers goed in. Uiteraard was iedereen gekomen voor Nightwish, en we werden niet teleurgesteld. Muzikaal was het fantastisch, en de show was hallucinant mooi. Prachtige lichteffecten, vuurwerk, sneeuw- en andere kanonnen, ... kortom, het was af!
Ik was wel vrij benieuwd naar de stem van de nieuwe zangeres, en ik moet zeggen dat die me niet helemaal kon overtuigen. De nummers van het nieuwe album kan ze alvast aan, maar het oudere werk past niet echt bij haar stem. Ik had toch liever Tarja op het podium zien staan. Maar toch deed ze goed haar best, en ging ze er 100% voor, wat veel goedmaakte.
Het publiek werd zelfs op paaseieren getrakteerd.

Hieronder een kort filmpje van de intro van het concert. De geluidskwaliteit is niet zo schitterend, maar het geeft je wel een idee.


Er zijn ook al een hele reeks foto's van het concert te bekijken. Die kan je HIER vinden!

1 reacties:

tarkus zei

hey!

Knappe foto's!
Voor een andere kijk op het concert, check eens bij mij...http://tarkus.skynetblogs.be/


groetjes