donderdag 28 augustus 2008

Winterberg en Phantasialand

Begin augustus zijn we op verlof geweest naar Duitsland. 4 augustus 's ochtends was de wagen ingeladen, en zetten we koers richting Winterberg. Om de kids een beetje rustig te houden tijdens de rit hadden we ons een draagbaar dvd-systeem van philips aangeschaft voor in de wagen, en ik moet zeggen, we hebben ze tijdens de ganse autorit bijna niet gehoord.
In de late namiddag zijn we dan op onze bestemming gearriveerd, na nog een kort uitstapje onderweg.
Dinsdag hebben we dan een bezoek gebracht aan Kassel, en tot aan het Hercules standbeeld gewandeld, of moet ik zeggen geklommen? Want je moet eerst een hele hoop trappen op (volgens officiƫle bron meer dan 800, al hebben we er zelf maar een dikke 600 geteld. Uiteraard zijn het niet enkel trappen, en moet je op sommige stukken ook nog bergop wandelen.
Woensdag hebben we, na een frisse duik in het zwembad, Korbach bezocht.
Donderdag hebben we een luie dag ingelast, maar hebben we toch nog wat in de buurt gaan wandelen, tot waar de Ruhr ontspringt. Daar is het niet meer dan een klein straaltje water. 's Avonds zijn we dan nog maar eens gaan zwemmen.

Vrijdagochtend zijn we dan in de gietende regen vertrokken richting Phantasialand. Daar aangekomen was de regen opgehouden, en konden we nog 2 dagen genieten van een gezellig weertje in dit Duitse pretpark. We hebben er overnacht in het Hotel Ling Bao. Een pareltje van een hotel, al was de organisatie niet van dezelfde kwaliteit, want blijkbaar was de receptie onze reservatie voor het avondmaal vergeten doorgeven, waardoor we maar een uurtje de tijd kregen om ons tegoed te doen aan het overheerlijke buffet.

Zaterdagavond keerden we dan moe maar voldaan terug naar huis.