donderdag 28 augustus 2008

Bordspellen

Tijdens ons verlof hebben we ons ook wat tegoed gedaan aan het spelen van enkele bordspellen.

Het eerste in de rij is Arkham Horror.

Zo is Arkham Horror eindelijk eens uit mijn kast gehaald om het effectief te spelen. En ik moet toegeven, het is een enorm groot spel, letterlijk en figuurlijk. De tafel wordt helemaal overladen met het bord, kaartjes, fiches, counters, etc ... En het is reuzespannend. De avonturiers nemen het samen op tegen een 'willekeurige' great old one, en moeten ervoor zorgen dat Arkham niet overspoeld wordt door de verschrikkelijke gedrochten die via 'gates' de wereld binnenkomen.
Aangezien er bij elk spel een willekeurige old one wordt getrokken, is het spel telkens anders. Ook de grote verscheidenheid aan monsters, magische items, wapens, personages, gebeurtenissen, ... noem maar op, zorgt ervoor dat het spel telkens anders is. Enkel de stad blijft hetzelfde.

Een ander bordspel dat ik dit weekend gespeeld heb, maar jammer genoeg nog niet in mijn bezit heb is Mysterie van de abdij. Het speelt min of meer als een tactisch spel cluedo. Wie is de moordenaar van Broeder Adelmus? Doch, men mag het zeker niet over dezelfde kam scheren als Cluedo, want het speelt geheel anders. Dus, ik zal dit spel maar aan mijn wish-list toevoegen zeker?

De spelregels kan je HIER al eens nalezen.

1 reacties:

Miss Libris zei

En, kunnen winnen bij Arkham Horror? Ons is het nog niet gelukt :-)