zondag 25 november 2007

Over Zwette Maanen en modder

Regelmatig ga ik eens een ritje maken met de mountainbike. Zo nu ook vandaag ter gelegenheid van de 2e verjaardag van MTB De Zwette Maanen.

Om 09.00 uur stonden we met een twintigtal bikers paraat aan de sporthal van Moorsel om gezamelijk de Aalsterse Blosoroute eens te rijden. Enkelen gingen enkel de groene route doen (de makkelijkste), de anderen gingen die combineren met de rode (de moeilijkste).

Door de regen van de afgelopen dagen lag het traject alles behalve goed bij. Modder en slijk wisselden elkaar af met diepe plassen, en af en toe eens een strookje asfalt.

Al van bij de start werd er een strak tempo gereden, en aangezien mijn conditie nog niet echt super is, werd mij al snel de rode lantaarn overhandigt. Na een vijftal minuutjes hingen we nog met een viertal achterop, en waren de meesten al uit het zicht verdwenen.

Zowel ikzelf als mijn fiets kregen het gedurende de rit hard te verduren. Het duurde dan ook niet lang of enkele diepe plassen hadden er voor gezorgd dat mijn voeten al doornat waren, en op enkele moeilijke stukken was ik zelfs genoodzaakt om enkele tientallen meters te voet door het slijk te waden.

1 uur en 42 minuten later had ik 28 kilometer en 250 meter op de teller staan. Een gemiddelde snelheid van 16.5 km/u is niet echt schitterend, maar door de slechte staat van het traject was ik al bij al nog tevreden.

Toen ik thuiskwam mocht ik nog beginnen met het kuisen van de fiets, want die was volledig onherkenbaar. Ikzelf ook trouwen, maar een warme douche bracht daar snel verandering in.
En dit is hoe mijn bike eruitzag na de rit :



Ik zal nog wat mogen trainen om de volgende keer de lantaarn aan iemand anders door te geven.

0 reacties: