maandag 26 november 2007

Necromancers, Stone Giants en stramme spieren.

Gisteren namiddag omstreeks 17.00 uur werd ik verwacht in de Coninck van Spagniën voor de spelers briefing van Ring XIV. Na een goede 7 jaar deel uitgemaakt te hebben van de organisatie van de Ring of Doom, een LARP-vereniging, heb ik mij voor de eerste maal ingeschreven als speler. Ik heb mij een Necromancer gemaakt. Mijn spelers fiche is in orde, maar aan mijn kostuum moet nog serieus gesleuteld worden. Ik zal genoodzaakt zijn om enkele avonden door te werken om het tijdig klaar te krijgen, want op 14/12 is het zover.

Na de spelers briefing snel naar huis, want er was afgesproken om Dungeons & Dragons te spelen tegen 18.30 uur.
Ik heb de 'ondankbare' taak om dungeonmaster te zijn. Het scenario dat we spelen heet 'De Lost City of Barrakus'. De spelers zijn in een ondergronds complex terechtgekomen, op zoek naar een vermiste magiër, en dalen steeds dieper en dieper af in deze 'dungeon'. Gisterenavond hebben ze een korte ontmoeting gehad met een 'Stone Giant', en dat hebben ze geweten. Met enkele rake klappen besloten ze al snel dat dit geen spek was voor hun bek, en zetten ze het op een lopen. Ben benieuwd welke problemen dat ze zich volgende sessie op hun nek gaan halen.

Vandaag was het dan alweer werkdag, en ik heb het gevoeld. Niet echt supergoed geslapen, en ik voelde het heel goed dat ik gisteren, tijdens de mountainbiketocht heel diep gegaan ben. Overal stramme spieren. Ik zal toch wat meer motivatie aan de dag moeten leggen, en wat meer gaan trainen, of thuis wat proberen te steppen op onze step die momenteel stof staat te vergaren.

0 reacties: