maandag 13 oktober 2008

Shoot'em Up

Vorige week nog een filmpje meegepikt, maar nog niets over neergeschreven. Bij deze mijn korte indrukken.

Buiten het feit dat dit eveneens een genre van computergames is, blijkt het ook de titel van een film te zijn. Een film van Michael Davis, met niemand minder dan Clive Owen in de hoofdrol, en Monica Bellucci als vrouwelijke bijrol.

De film doet zijn naam alle eer aan, want er vliegen nogal wat kogels in het rond. Op sommige momenten deed de film mij denken aan Bugs Bunny meets Kill Bill gemengd met een vleugje Matrix. En waar die Bugs Bunny vandaan komt laat ik je liever zelf ontdekken.
Het achtergrondverhaal is hier eigenlijk van weinig belang, en er wordt naar mijn mening iets te weinig mee gedaan. Maar de actie maakt uiteraard veel goed. Geloofwaardig is deze film zeker en vast niet, maar spectaculair des te meer.
Mijn score : 6.75 /10

0 reacties: