vrijdag 3 oktober 2008

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Eindelijk is de film uit op DVD. Ik heb hem niet in de bioscoop gaan bekijken, dus ik was best wel benieuwd.
Ik had al heel tegenstrijdige kritieken gehoord over deze film. De éne vond hem barslecht, de andere vond hem schitterend.

Welnu, het is uiteraard Indiana Jones, en naast Harrison Forder vinden we onder andere Cate Blanchett, die haar strepen al ruim verdiend heeft, en Shia LaBeouf, die we kennen van onder andere Transformers en Disturbia. Uiteraard waren Steven Spielberg en George Lucas weer van de partij om alles in goede banen te leiden.

Succes gegarandeerd. Of toch niet. Want ondanks de goede cast en het ruime budget vond ik de film eerder flauw tot matig. Ook de special effects van ILM konden me niet echt bekoren. Van de beste special effects firma ter wereld mag je toch wel iets meer verwachten. Soms zie je zo de imperfecties, waardoor het nog wat ongeloofwaardiger overkomt. Het verhaal zelf rammelt langs alle kanten. De enige positieve noot : het is Indiana Jones. Mochten ze dit verhaal in een andere setting gebracht hebben, was het een flop van jewelste geweest. Eindscore : 5/10

0 reacties: