maandag 21 april 2008

De Verloren Stad

Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik iets gepost heb op mijn blog, en dat heb ik al mogen horen.
Bij deze een klein verslagje van het laatse boek van Preston & Child dat ik heb gelezen.

De Verloren Stad, originele titel : Thunderhead, ISBN 9024546915 door Preston & Child.

Dit boek is naar mijn mening ietsje anders dan de voorgaande. Er is wel voldoende spanning, maar toch weet je min of meer waar het verhaal naartoe zal gaan. Leuk is wel dat er wederom een personage uit de vorige boeken zijn opwachting maakt, en het is dan ook meteen duidelijk wie het avontuur zal overleven.

Korte inhoud:
Archeologe Nora Kelley is gefascineerd door de oude beschaving van de Anasazi-indianen in het zuidwesten van de Verenigde Staten. Een beschaving waaraan duizend jaar geleden - op het hoogtepunt van haar bloei - plotseling een einde is gekomen.

Nora's vader is jaren geleden verdwenen tijdens een zoektocht naar dezelfde beschaving. Nu, zestien jaar later, krijgt ze een brief van hem. Nora stelt een expeditieteam samen en begint een trektocht door de onbarmhartige canyons. Want het kan niet anders of haar vader heeft het legendarische Quivira, de verloren Gouden Stad van de Anasazi-indianen, gevonden...

0 reacties: