vrijdag 17 april 2009

The Happening

Dankzij mijn popcorn hour bekijk ik regelmatiger eens een film. Gisteren heb ik eindelijk "The Happening van M. Night Shyamalan gezien (de persoon die o.a. verantwoordelijk was voor "The Sixt Sence, Unbreakable, Signs, The Village, ...).

Ik had enkel nog maar de trailer gezien, en die zag er veelbelovend uit. De kritieken die ik echter van personen gehoord had die de film gezien hebben waren echter niet zo lovend.

Doch, zonder enig vooroordeel mij voor de tv geïnstalleerd.

De film vertelt het verhaal van een koppel dat op de vlucht slaat na een onbekende dreiging die mensen ertoe aanzet op alle mogelijke manieren zelfmoord te plegen.
Het basisgegeven op zich is vrij goed, en de film begint veelbelovend. Doch na 10 minuten voel je de bui al hangen, en inderdaad, na enige tijd wordt je ondergedompeld in slechte acteerprestaties en onrealistische en ongeloofwaardige gebeurtenissen. De film is zo onrealistisch en ongeloofwaardig als maar kan zijn. Het mag gezegd, dit is de slechtste film die ik de laatste maanden heb mogen aanschouwen.

Mijn score : 3/10

0 reacties: