maandag 15 september 2008

Iron Man

Does the world need any more superheroes? Wel, dat zou je inderdaad kunnen denken, aangezien we er al een hele reeks achter de kiezen hebben, en er alweer eentje zijn verschijning maakt. Na superman, batman, spiderman, hellboy, the fantastic four, x-men, ... is er nu Iron Man. Op den duur duwen ze de superhelden in tot je er een degout zou van krijgen.

Eigenlijk had niet zo veel meer verwacht van Iron Man dan een amusant tijdverdrijf op het niveau van the fantastic four. Maar deze is absoluut niet van het niveau van de fantastic four. Hij steekt er namelijk met kop en schouders bovenuit. Dit is het type superhero film dat een superhero film moet zijn. Kortom, de crème de la crème. En aangezien ik niet zoveel verwacht had van deze film, moet ik zeggen dat ik zéér aangenaam verast ben.

In de hoofdrollen vinden we niemand minder dan Robert Downey Jr, Jeff Bridges, Gwyneth Paltrow en, als je héél goed naar de film kijkt, kan je ook Samuel L. Jackson aanschouwen. Ik daag je uit om hem te vinden. Hij staat zelfs niet vermeld in de credits, maar je hebt de film niet gezien, als je mr. Jackson hebt gemist. :) Hij is de clue van de film zeg maar.

Nu, terug naar de film. Je kan hem een beetje vergelijken met spiderman, transformers, batman en robocop in de mixer. Het is uiteraard ook de "good guy" tegen de "bad guy", maar het is ook zoveel meer. De actiescenes zijn superspannend, en de effecten zijn zeer mooi afgewerkt. De spanning is op sommige momenten zeer intens en goed opgebouwd. De grappige momenten zijn weloverwogen en perfect getimed. Niets lijkt geforceerd.
De personages zijn trouwens voortreffelijk vertolkt. Jeff Bridges zet hier trouwens een voortreffelijke acteerprestatie neer.

Het hoeft dan ook niet meer gezegd dat ik ten zeerste genoten heb van deze film en dat ik hem ten volle kan aanraden.

En uiteraard hoort hier een trailer bij. Enjoy, because I did! :)

0 reacties: