zondag 22 maart 2009

The Day The Earth Stood Still

Gisteren eindelijk mijn geluidsopstelling eens ten volle kunnen testen, en dit tijdens de film "The Day The Earth Stood Still" met Keanu Reeves in de hoofdrol. De film is een remake van de gelijknamige film uit 1951. Verder niet veel bekenden, met uitzondering van John Cleese die een klein rolletje heeft.

Al bij al vind ik het geen geslaagde remake. De hoofdpersonages zijn nogal cliché en worden niet echt goed ten tonele gebracht. Keanu Reeves probeert wel, maar slaagt niet echt in zijn opzet. Duidelijk een gemiste kans.
De effecten zijn dan wel weer behoorlijk, en soms zelfs zeer spectaculair.

Over het geluid was ik meer dan tevreden, al was dat het gevolg van mijn nieuwe receiver. Ondanks ik nog maar een 4.0 opstelling heb, is het verschil met mijn vorige 5.1 set enorm. Dit geluid komt zelfs beter tot zijn recht dan in de cinema. Ik ga mij vanavond nog aan een klein testje wagen.

Van mij krijgt de film een 5,5/10. Met de hakken over de sloot.

Maar voor wie toch benieuwd is naar de film, hier de trailer :

2 reacties:

Erik zei

Ben blij dat ik hem inderdaad niet in de cinema gaan kijken ben. Keanu Reeves hoort ook bij de club acteurs die nog moeten leren acteren...

Judge Fredd zei

Was inderdaad niet de moeite om in de cinema gaan te bekijken.

Keanu Reeves past wel in de rol van Klaatu, en ook in de Matrix valt hij wel mee. Al de rest laat ik in het midden.